وبلاگ اموزشی

وبلاگ اموزشی در زمینه های مختلف

وبلاگ اموزشی

وبلاگ اموزشی در زمینه های مختلف

دعوای هفت ساله اپل و سامسونگ با توافق طرفین پایان یافت

اسناد دادگاه منطقه‌ای شمال کالیفرنیا نشان از این دارد که دو کمپانی اپل و سامسونگ پس از هفت سال مجادله‌ی پتنتی با هم به توافق رسیده‌اند.


دادگاه منطقه‌ی شمالی کالیفرنیا اسنادی را منتشر کرده است که براساس آن، دو کمپانی سامسونگ و اپل مجادله‌ی پتنتی خود را به پایان رسانده‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده در این سند، هر دو شرکت به این نتیجه رسیده‌اند تا ادعاها و شکایت‌های مطرح شده‌ در آخرین جلسه دادگاهی که در ماه می برگزار شد، کنار بگذارند. سند دادگاه فاقد جزئیاتی از بندها و مواردی است که دو شرکت اپل و سامسونگ براساس آن‌ها به توافق رسیده‌اند، حال آنکه در این سند سامسونگ موظف شده است تا جریمه‌ای ۵۳۹ میلیون دلاری را پس از رأی هیئت منصفه که ماه می برگزار شد، پرداخت کند.

مجادله‌ی پتنتی دو کمپانی اپل و سامسونگ از سال ۲۰۱۱ در جریان است. این دعوای پتنتی توسط اپل آغاز شد. اپل در سال ۲۰۱۱ شکایتی را علیه سامسونگ مطرح کرد و این کمپانی را متهم به زیر پاگذاشتن پتنت‌های طراحی کرد. براساس شکایت اپل، حقوق این کمپانی با تولید و عرضه‌ی پنج مدل گوشی توسط سامسونگ بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ زیر پا گذاشته شده است. هرچند سامسونگ در سال ۲۰۱۲ توسط دادگاه گناهکار شناخته شد؛ اما دو کمپانی ۶ سال اخیر را بر سر مبلغ جریمه‌ی سامسونگ به مجادله پرداخته‌اند.

سامسونگ اعلام کرده بود که جریمه‌ی تعیین شده را تنها به شرطی پرداخت می‌کند که مبلغ تعیین شده براساس ارزش قسمت‌های کپی شده از آیفون تعیین شده باشد، حال آنکه اپل مدعی بود که جریمه باید براساس قیمت کل آیفون تعیین شود. آخرین جلسه‌ی دادگاه که ماه می سال جاری برگزار شد، سامسونگ را محکوم به پرداخت جریمه‌ای ۵۳۹ میلیون دلاری کرد. کره‌ای ها از این حکم ناراضی بوده و از این‌ رو درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظری را برای تاریخ ۱۱ ژوئن کرده بودند، حال آنکه پس از رسیدن دو کمپانی به توافق، این جلسه نیز برگزار نشده است.
https://www.zoomit.ir/2018/6/28/283632/apple-samsung-patent-dispute-settled/

سرفیس فون با امکان چرخش ۳۶۰ درجه عرضه می‌شود

API-های مربوط به لولای سرفیس فون نشان می‌دهند که این دستگاه قادر به چرخش ۳۶۰ درجه‌ی کامل خواهد بود.

با هواوی Y5 Prime نسخه 2018 و مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا شوید

هواوی Y5‌ پرایم ۲۰۱۸ با ویژگی‌هایی همچون دوربین سلفی با فلش، سیستم تشخیص چهره، اندروید ۸.۱ و قیمت رقابتی محصولی شایسته در بازه‌ی قیمتی خود به‌شمار می‌رود


هواوی با عرضه‌ی محصولات خوش‌قیمت و خوش‌ساخت در کلاس گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده، بازیگری کلیدی و تأثیرگذار به‌حساب می‌آید. چینی‌ها در کنار عرضه‌ی محصولات پریمیومی از سری پی و میت، نظیر هواوی P20 Pro و هواوی میت 10 پرو، گوشی‌های هوشمند میان‌رده و اقتصادی گوناگونی را نیز روانه‌ی بازار می‌کند که از بین آن‌ها محصولات سری Y، نزد کاربرانی که تمایلی به صرف هزینه‌های بالا برای خرید گوشی ندارند، بسیار محبوب هستند.


با زومیت همراه باشید تا با تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های Huawei Y5 Prime 2018 آشنا شویم:


نمایشگر کشیده با حاشیه‌های مناسب

به‌لطف شرکت‌هایی همچون هواوی، ترند استفاده از نمایشگر کشیده با حاشیه‌های باریک، هم‌اکنون در دنیای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی نیز دنبال می‌شود. هواوی Y5 پرایم ۲۰۱۸ از نمایشگر ۵.۴۵ اینچی LCD با رزولوشن ۱۴۴۰ × ۷۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برد که ۷۳.۸ درصد از نمای جلوی گوشی را دربردارد؛ بنابراین حاشیه‌های نمایشگر نیز چندان قطور نیست.


هواوی Y5 پرایم 2018 / Huawei Y5 Prime 2018


با وجود آنکه وای ۵ پرایم ۲۰۱۸، محصولی اقتصادی محسوب می‌شود؛ اما روشنایی نمایشگر و رنگ‌های به‌نمایش درآمده در آن، مناسب ارزیابی می‌شود، ضمن اینکه به‌لطف حالت Eye Comfort، می‌توان با فیلتر کردن نور آبی، در محیط‌های تاریک نیز از گوشی استفاده کرد. بدنه‌ی وای 5 پرایم 2018 پلاستیکی است؛ اما ساختار مستحکم و انحنای لبه‌های آن باعث می‌شود تا در دست‌گرفتن این گوشی، حس خوبی را به‌کاربر القاء کند.


شارژدهی مطلوب

به‌لطف باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی و فناوری اختصاصی هواوی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی موسوم به Power Saving 6.0، چینی‌ها مدعی هستند که Y5 Prime 2018 می‌تواند تا ۶۲ ساعت پخش مداوم موسیقی و ۱۳ ساعت پخش مداوم فیلم کاربر را همراهی کند. با توجه به پردازنده‌ی کم‌مصرف وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ در کنار رزولوشن اچ‌دی این نمایشگر، ادعای هواوی چندان دور از واقعیت نیست. 


اندروید ۸.۱ اوریو با عملکرد مناسب

برای یک گوشی اندرویدی اقتصادی، بهره‌گیری از آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل محبوب، مزیت بزرگی به‌حساب می‌آید. چینی‌ها گوشی اقتصادی هواوی Y5 Prime 2018 را با اندروید ۸.۱ و رابط کاربری 8.0 EMUI روانه‌ی بازار می‌کنند. گوشی اقتصادی هواوی توان پردازشی خود را با پردازنده‌ی چهار هسته‌ای و ۱.۵ گیگاهرتزی MT6736 مدیاتک تأمین می‌کند و این پردازنده را ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراهی می‌کند.


وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ یکی از گوشی‌های هوشمند است که از درگاهی با سه جایگاه مجزا برای سیم‌کارت‌های اول، دوم و کارت حافظه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت بهره می‌برد؛ بدین ترتیب کاربر هیچ نگرانی از حیث کمبود حافظه نخواهد داشت. وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ به‌لطف سخت‌افزار مناسب و سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ در کاربری‌های روزمره عملکرد قابل احترامی از خود به‌نمایش می‌گذارد و برای افرادی که انتظار بالایی از گوشی خود ندارند، محصول مناسبی به‌شمار می‌رود.


دوربین سلفی با فلش

علاقه‌ی روزافزون مردم به ثبت تصاویر سلفی باعث شده است تا هواوی گوشی اقتصادی جدید خود را به دوربین ۵ مگاپیکسلی با فلش LED مجهز کند تا بدین ترتیب کاربران بتوانند در محیط‌های کم‌نور و تاریک نیز تصاویر سلفی قابل قبولی را ثبت کنند. طبق اعلام هواوی، وای ۵ پرایم ۲۰۱۸، بعد از دریافت یک‌ به‌روزرسانی نرم‌افزاری، با استفاده از دوربین سلفی، توانایی تشخیص چهره‌ی کاربر جهت احراز هویت را نیز خواهد داشت. 


دوربین اصلی وای ۵ پرایم ۲۰۱۸ از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که آن را فلش LED و لنزی با دیافراگم F/2.0 همراهی می‌کند، دوربین اصلی قابلیت HDR نیز پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود تعادل مناسبی بین نقاط پرنور و کم‌نور تصاویر ایجاد شود. 


https://www.zoomit.ir/2018/6/28/283645/huawei-y5-prime-2018-key-selling-points/

شارژ بی سیم آیفون با کیس ایرپاد به‌زودی امکان‌پذیر می‌شود

براساس گزارش‌هایی ضد و نقیض آیفون می‌تواند به زودی به‌وسیله‌ی جعبه‌ی شارژ بی‌سیم ایرپاد، کاملا شارژ شود. آیا چنین خبری می‌تواند درست باشد؟


براساس گزارشی از پایگاه خبری Nikkei، نسخه‌ی جدیدی از کیس شارژ ایرپاد، خواهد توانست آیفون را به‌‌صورت بی‌سیم شارژ کند؛ البته باید به این خبر به دیده‌ی شک و تردید نگاه کرد؛ چرا که احتمال نادرست بودن آن بالا است. در نخستین پاراگراف از گزارش Nikkei با عنوان «اپل از قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون با ایرپاد» چنین آمده است


به گزارش یک منبع آگاه، کاربران اپل به‌زودی می‌توانند گوشی آیفون خود را با استفاده از کیس شارژ هدفون‌ بی‌سیم ایرپاد شارژ کنند.


Nikkei‌ در این گزارش مدعی است که کیس شارژ جدید ایرپاد، احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۸ در دسترس خواهد بود؛ اما ممکن است زمان اعلام‌شده در آینده تغییر کند. در بخشی دیگر از گزارش Nikkei‌ چنین آمده است:


توسعه‌ی [چنین کیسی]، افزون بر پد شارژ بی‌سیم AirPower اپل است که سال گذشته رونمایی شد و به‌زودی روانه‌ی بازار می‌شود. به نظر می‌رسد که آینده‌ی مد نظر جانی آیو، مدیر ارشد واحد طراحی اپل که در سال ۲۰۱۶ از آن تحت عنوان «آینده‌ی کاملا بدون سیم» یاد کرده بود، قدمی دیگر به واقعیت نزدیک شده است. اپل پیش‌تر اعلام کرده‌ بود که در حال کار روی یک کیس شارژ بی‌سیم برای ایرپاد است که با پد ایرپاور شارژ می‌شود؛ اما جزئیاتی بیشتری درباره‌ی آن مطرح نکرد.


جعبه شارژ بی‌سیم ایرپاد، سال گذشته کنار آیفون 10 به نمایش درآمد؛ اما اینکه گزارش Nikkei به همین جعبه اشاره دارد یا خیر، به‌طور کامل مشخص نیست. اپل در آن زمان اعلام کرد که در سال ۲۰۱۸، کنار پد شارژ بی‌سیم خود، لوازم جانبی اختیاری عرضه می‌کند. در مجموع، گزارش Nikkei باعث ایجاد سوالات بسیاری می‌شود. آیا کاربر باید آیفون را در برابر جعبه شارژ ایرپاد نگه دارد یا آن را روی جعبه قرار دهد؟ با توجه به طراحی جعبه ایرپاد، باید گوشی را به دقت روی کیس قرار داد و مکان آن را تنظیم کرد.


علاوه بر این، جعبه ایرپاد برای شارژ کردن آیفون‌های اخیر، بسیار کوچک است و احتمالا بسیار کوچک نیز باقی خواهد ماند. باتری جعبه‌ی ایرپاد کنونی دارای ظرفیت ۳۹۸ میلی‌آمپر است که تقریبا ۱۴.۶ درصد از ظرفیت باتری آیفون ۱۰ را پوشش می‌هد. چنین ظرفیت پایینی، استفاده از آن را به موقعیت‌های اضطراری و اجباری محدود می‌کند.


آیا این گزارش حقیقت را وارونه بیان نمی‌کند؟ آیا احتمال می‌رود در آینده امکان انتقال شارژ از آیفون به ایرپاد به‌صورت بی‌سیم فراهم شود؟ یا به احتمال بیشتر، آیا ممکن است Nikkei، ترجمه‌ای اشتباه از سخنان منبع ارائه کرده باشد؟ در واقع، شاید منظور منبع مورد اشاره، سازگاری آخرین گوشی‌های آیفون و جعبه‌های شارژر بی‌سیم ایرپاد با پد ایرپاور بوده باشد.


آنچه با اطمینان می‌دانیم این است که اپل پد شارژر بی‌سیم ایرپاور و جعبه‌ی شارژر بی‌سیم ایرپاد را در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد کرد. به گزارش مارک گورمن که منبعی قابل اعتماد است، اپل قصد دارد ماه سپتامبر از ایرپاور رونمایی کند؛ بنابراین به احتمال زیاد، این محصول در کنار آیفون‌های بعدی رونمایی خواهد شد.


https://www.zoomit.ir/2018/6/28/283639/airpods-charging-case-plus-iphone/

فروش ردمی نوت 5 و ردمی نوت 5 پرو طی چهارماه از مرز ۵ میلیون دستگاه گذشت

فروش گوشی شیائومی ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو به لطف قیمت‌ مقرون‌به‌صرفه‌ی خود، جمعاً به پنج میلیون دستگاه رسید.

شیائومی به خوبی در بازار هند حضور دارد و توانسته با جلب نظر مشتریان هندی، فروش خوبی را برای دستگاه‌های خود به ارمغان آورد. حال در جدیدترین اخبار گوشی‌های شیائومی، فروش کلی گوشی‌های ردمی نوت ۵ و ردمی نوت ۵ پرو به ۵ میلیون دستگاه رسیده است؛ این رقم تنها پس از گذشت ۴ ماه از عرضه‌ی این دستگاه‌ها به‌دست آمده است.


سال گذشته، این تولیدکننده چینی توانست با ردمی نوت ۴ در فاصله‌ی بین ماه‌های فوریه و آگوست به این رقم دست پیدا کند؛ همین امر نشان‌دهنده‌ی سرعت بالای فروش نسل جدید گوشی‌های ردمی نوت است. به طور حتم افزایش کیفیت ساخت گوشی‌های هوشمند شیائومی در کنار قیمت پایین این محصولات را باید از جمله‌ی اصلی‌ترین دلایلی خواند که باعث شده تا مخصوصا محصولات سری ردمی مورد استفاده قرار گیرند.


خوب است بدانید که سرعت فروش اولیه این دستگاه در کشور هند نیز توجهات زیادی را به خود جلب کرد. دستگاه‌های یادشده تنها در ۳ دقیقه مؤفق شدند ۳۰۰ هزار دستگاه بفروشند که با توجه به اینکه این آمار تنها مختص به هند است، قابل‌توجه است. شیائومی این اتفاق را «بزرگترین رکورد فروش در تاریخ هند عنوان» کرد